NotuBiz
Bouwen aan democratie
Features van het vernieuwde Personenbeheer
Hieronder vindt u meer informatie over de functionaliteiten van het vernieuwde Personenbeheer
Aanmaken en wijzigen van gebruikersaccounts
In het nieuwe Personenbeheer maakt u eenvoudig zelf nieuwe gebruikersaccounts aan. Dit doet u door op de knop ‘nieuwe gebruiker’ te klikken. Vervolgens kunt u zelf een persoon toevoegen en deze persoon een gebruikersaccount geven. U bepaalt zelf of de persoon in kwestie toegang mag krijgen tot bijvoorbeeld de papierloos vergaderapplicatie. Gaat de betreffende persoon uit dienst, of is het account om andere redenen overbodig? U kunt het account ook zelf inactiveren. Zo heeft u zelf controle over de toegang tot de digitale informatie van uw organisatie.

De rechten van een personenbeheerder behoren tot een aparte functie binnen Politiek Portaal beheer en zullen in overleg met u als klant aan (een) specifiek(e) beheerder(s) worden toegekend.
 
Duidelijk overzicht van gebruikers en rechten
Binnen het Personenbeheer beschikt u over een duidelijk overzicht van alle gebruikersaccounts, waarmee het in één oogopslag duidelijk is welke personen binnen uw organisatie beschikken over een actief gebruikersaccount. In dit overzicht vindt u tevens tot welk bestuursorgaan een ieder behoort, van welke partij de persoon deel uitmaakt, welke functie hij of zij bekleed en in welke periode de rechtenrol actief is. Via de zoekmachine binnen het overzicht kunt u daarnaast zoeken op specifieke personen, rechten, gremia, etc. waarbij u via filteropties selecties kunt maken zodat u nog sneller en makkelijker bepaalde gebruikers kunt terugvinden.
 
Overzichtelijk design en gebruiksvriendelijke interface
Het nieuwe Personenbeheer is samenwerking met de eindgebruiker ontwikkeld om tot de gewenste functionaliteiten en ‘look & feel’ te komen. Dit heeft geresulteerd in een nieuw overzichtelijk design en een gebruiksvriendelijke interface. Zo heeft NotuBiz niet alleen gekeken naar een verbetering van hoe het Personenbeheer eruit ziet, maar hebben wij ook veel tijd geinvesteerd in het optimaliseren van de gebruiksvriendelijkheid.

Zo is het in het nieuwe accountbeheer in één oogopslag inzichtelijk tot welke gremia en modules een persoon toegang heeft. Aan de hand van verschillende zogenaamde ‘rollen’ is het mogelijk om onderscheid te maken tussen verschillende toegangsrechten op basis van de functie die de persoon in kwestie bekleed. Zo kan een raadslid doorstromen tot wethouder en vice versa waarbij de gremia- en modulerechten gescheiden blijven. De specifiek aangewezen personenbeheerder(s) voor uw organisatie heeft de mogelijkheid om de gremia- en modulerechten te wijzigen.

Het duidelijke overzicht, het zoekveld en de filterfunctie dragen bij aan de verbetering van de gebruikerservaring voor u als klant.
 
Overige functionaliteiten
Bewerken document
Vanuit het nieuwe Personenbeheer overzicht zijn er naast bovenstaande funtionaliteiten nog verschillende andere features die het gebruikersbeheer voor u een stuk makkelijker en sneller maakt. Zo kunt u zelf eenvoudig een nieuwe activatiemail sturen naar de eindgebruikers en kunt u tevens zelf de persoonsinformatie wijzigen die wordt getoond in het Politiek Portret. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om foto’s toe te voegen aan de persoonsinformatie.
 
Gratis overstappen op het nieuwe Personenbeheer?
Wilt u bovenstaande functionaliteiten zelf gaan gebruiken? Meld u dan via onderstaande knop aan voor de overstap op het nieuwe Personenbeheer! Wij bieden de module licentie voor klanten geheel GRATIS aan, waardoor u enkel en alleen betaalt voor de implementatie en noodzakelijke training voor het in gebruiknemen van de module.

Wij werken er hard aan om de laatst puntjes op de i te zeten voor het nieuwe Personenbeheer. De module zal dan ook in het zomerreces 2019 worden opgeleverd. U kunt zich echter nu alvast aanmelden voor de overstap, zodat onze consultants tijdig een implementatie- en trainingsmoment met u kunnen afstemmen. Ontvangt u liever eerst meer informatie of een offerte, dan kunt u dat eenvoudig in het aanmeldformulier aangeven.
Meld u alvast aan
 
Contact
Bezoekadres
K.P. van der Mandelelaan 110
3062 MB Rotterdam
Postadres
Postbus 833
3000 AV Rotterdam
Telefoon
010-7890990
Nieuwsbrief
Reageren
Contact
Volg ons: